Mednarodna konferenca Mindfulness 2020

29.-30. avgust 2020

Terme Olimia, Podčetrtek


Prijavi se na konferenco!
O mednarodni konferenci > Teme konference

Teme konference MINDfulness 2020

“Bodite čuječni, poučujte čuječno in učite čuječnost.“


1  OSNOVNI KONCEPTI O ČUJEČNOSTI

  • Sodobne interpretacije čuječnosti
  • Čuječnost, sočutje, etika in kulturna inteligenca
  • Čuječnost kot orodje za osebnostno rast in samo-zavedanje
  • Razumevanje in zavedanje sebe ter sveta
  • Čuječnost v digitalni dobi
  • Čuječnost: samostojno oz. skupinsko izkustvo
  • Avtomatizem proti navzočnosti
  • Samoopazovanje kot posledica treninga čuječnosti
  • Kritična primerjava pristopov k čuječnosti
  • Metodološka vprašanja pri raziskovanju čuječnosti, empatije in sočutja
  • Meditacija: teorija in praksa
  • Selfness
  • Tehnika pozitivnega raziskovanja (»appreciative inquiry«)
  • DELAVNICE ČUJEČNOSTI, meditacija, umirjanje

2  KOGNITIVNA NEVROZNANOST O ČUJEČNOSTI

  • Čuječnost, kognicija in zavest
  • Anatomija možganov in delovanje možganov v odnosu do čuječnosti
  • Spreminjanje možganov s čuječnostjo
  • Spremembe v konceptualnih sistemih
  • Metakognicija, pozornost in nevroznanost
  • Učenje s čuječimi možgani
  • Blodenje uma in privzeto omrežje
  • Razsrediščenje (Decentring)
  • Odnos med nevroznanostjo pozornosti in raziskavo odnosa med telesom in umom ter zavestjo
  • Čuječnost v medicini
  • Z vadbo čuječnosti učinkovito nad kronično bolečino
  • Zdravo življenje, zdrav um


3  ČUJEČNOST V NARAVNEM OKOLJU (Od stika z naravo k čuječnemu stiku k sebi)

  • Pouk v zunanjem okolju (medpredmetno povezovanje, projekti, tabori, šole v naravi)
  • Čuječnost v zunanjem okolju, opazovanje, osredotočenost ob uporabi naravnih materialov
  • Spodbujanje varovanja okolja ob stiku z naravnim okoljem
  • Ustvarjalnost v naravnem okolju (likovna, glasbena, literarna)
  • Raziskovanje v naravnem okolju (terensko, naravoslovno, medpredmetno raziskovanje)
  • Projektno in sodelovalno učenje v naravnem okolju
  • Socialne veščine v zunanjem okolju
  • Vaje za umirjanje v zunanjem okolju, meditacija, joga za otroke...
  • Aktivnosti za otroke s posebnimi potrebami (tudi nadarjene) v zunanjem okolju...
  • Pomen stika z naravnimi okoljem v vrtcu, OŠ, SŠ, fakulteti

4  ČUJEČNOST V IZOBRAŽEVANJU IN SODOBNI PRISTOPI POUČEVANJA ČUJEČNOSTI

  • Priložnosti in izzivi čuječnosti
  • Ustvarjanje »navzoče« šole
  • Uporaba čuječnosti v izobraževanju: raziskave, izzivi in nove smernice
  • Spodbujanje socialnega in čustvenega učenja
  • Uporaba različnih pristopov čuječnosti pri vzgoji in izobraževanju
    • Primernost različnih pristopov čuječnosti v izobraževalnem okolju
    • Doživljanje čuječnosti v šolah iz perspektive učencev različnih starosti
    • Izvajanje čuječnosti pri interdisciplinarnem učenju
    • Čuječnost in multikulturnost
    • Integracija čuječnosti in ljubeznivosti kot metoda transformacije
    • Negovanje vzdržljivosti (»resilience«)
    • Metakognicija in učinkovita pozornost
    • Urjenje sočutja (»Compassion cultivation training«)
  • Vpliv čuječnosti na izražanje ustvarjalnosti in inovativnosti
  • Vpliv psihologije na čuječnost v šoli
  • Čuječnost za učence s posebnimi potrebami
  • Blagostanje učenca in učitelja
  • Trening čuječnosti za pedagoge
  • Krepitev družbene in čustvene občutljivosti pri ućiteljih v razredu
  • Skrb za samega sebe in druge
  • Ustvarjalne metode poučevanja
  • Spodbujanje kreativnega mišljenja in inovativnosti pri učencih
  • Kritično razmišljanje in reševanje avtentičnih problemov
  • Alternativni načini poučevanja in vrednotenja znanja z vključevanjem čuječnosti
  • Timsko poučevanje in medpredmetno povezovanje
  • Mednarodno sodelovanje šol pri zasnovi skupnih projektov in učnega procesa
  • Čuječnost in projektno delo
  • Obvladovanje čustev
  • Obvladovanje konfliktov
  • Spodbujanje ustvarjalnosti
  • Premagovanje stresa s pomočjo afektivnih veščin


5  ČUJEČNOST V SOCIALNEM VARSTVU IN ZDRAVSTVU

6  ČUJEČNOST V POSLOVNEM SVETU