O mednarodni konferenci > Teme konference
Teme konference MINDfulness 2020
“Bodite čuječni, poučujte čuječno in učite čuječnost.“
1 OSNOVNI KONCEPTI O ČUJEČNOSTI
- Sodobne interpretacije čuječnosti
- Čuječnost, sočutje, etika in kulturna inteligenca
- Čuječnost kot orodje za osebnostno rast in samo-zavedanje
- Razumevanje in zavedanje sebe ter sveta
- Čuječnost v digitalni dobi
- Čuječnost: samostojno oz. skupinsko izkustvo
- Avtomatizem proti navzočnosti
- Samoopazovanje kot posledica treninga čuječnosti
- Kritična primerjava pristopov k čuječnosti
- Metodološka vprašanja pri raziskovanju čuječnosti, empatije in sočutja
- Meditacija: teorija in praksa
- Selfness
- Tehnika pozitivnega raziskovanja (»appreciative inquiry«)
- DELAVNICE ČUJEČNOSTI, meditacija, umirjanje
2 KOGNITIVNA NEVROZNANOST O ČUJEČNOSTI
- Čuječnost, kognicija in zavest
- Anatomija možganov in delovanje možganov v odnosu do čuječnosti
- Spreminjanje možganov s čuječnostjo
- Spremembe v konceptualnih sistemih
- Metakognicija, pozornost in nevroznanost
- Učenje s čuječimi možgani
- Blodenje uma in privzeto omrežje
- Razsrediščenje (Decentring)
- Odnos med nevroznanostjo pozornosti in raziskavo odnosa med telesom in umom ter zavestjo
- Čuječnost v medicini
- Z vadbo čuječnosti učinkovito nad kronično bolečino
- Zdravo življenje, zdrav um
3 ČUJEČNOST V NARAVNEM OKOLJU (Od stika z naravo k čuječnemu stiku k sebi)
- Pouk v zunanjem okolju (medpredmetno povezovanje, projekti, tabori, šole v naravi)
- Čuječnost v zunanjem okolju, opazovanje, osredotočenost ob uporabi naravnih materialov
- Spodbujanje varovanja okolja ob stiku z naravnim okoljem
- Ustvarjalnost v naravnem okolju (likovna, glasbena, literarna)
- Raziskovanje v naravnem okolju (terensko, naravoslovno, medpredmetno raziskovanje)
- Projektno in sodelovalno učenje v naravnem okolju
- Socialne veščine v zunanjem okolju
- Vaje za umirjanje v zunanjem okolju, meditacija, joga za otroke...
- Aktivnosti za otroke s posebnimi potrebami (tudi nadarjene) v zunanjem okolju...
- Pomen stika z naravnimi okoljem v vrtcu, OŠ, SŠ, fakulteti
4 ČUJEČNOST V IZOBRAŽEVANJU IN SODOBNI PRISTOPI POUČEVANJA ČUJEČNOSTI
- Priložnosti in izzivi čuječnosti
- Ustvarjanje »navzoče« šole
- Uporaba čuječnosti v izobraževanju: raziskave, izzivi in nove smernice
- Spodbujanje socialnega in čustvenega učenja
- Uporaba različnih pristopov čuječnosti pri vzgoji in izobraževanju
- Primernost različnih pristopov čuječnosti v izobraževalnem okolju
- Doživljanje čuječnosti v šolah iz perspektive učencev različnih starosti
- Izvajanje čuječnosti pri interdisciplinarnem učenju
- Čuječnost in multikulturnost
- Integracija čuječnosti in ljubeznivosti kot metoda transformacije
- Negovanje vzdržljivosti (»resilience«)
- Metakognicija in učinkovita pozornost
- Urjenje sočutja (»Compassion cultivation training«)
- Vpliv čuječnosti na izražanje ustvarjalnosti in inovativnosti
- Vpliv psihologije na čuječnost v šoli
- Čuječnost za učence s posebnimi potrebami
- Blagostanje učenca in učitelja
- Trening čuječnosti za pedagoge
- Krepitev družbene in čustvene občutljivosti pri ućiteljih v razredu
- Skrb za samega sebe in druge
- Ustvarjalne metode poučevanja
- Spodbujanje kreativnega mišljenja in inovativnosti pri učencih
- Kritično razmišljanje in reševanje avtentičnih problemov
- Alternativni načini poučevanja in vrednotenja znanja z vključevanjem čuječnosti
- Timsko poučevanje in medpredmetno povezovanje
- Mednarodno sodelovanje šol pri zasnovi skupnih projektov in učnega procesa
- Čuječnost in projektno delo
- Obvladovanje čustev
- Obvladovanje konfliktov
- Spodbujanje ustvarjalnosti
- Premagovanje stresa s pomočjo afektivnih veščin
5 ČUJEČNOST V SOCIALNEM VARSTVU IN ZDRAVSTVU
6 ČUJEČNOST V POSLOVNEM SVETU