Teme konference
Mednarodna znanstvena konferenca je razdeljena na pet vsebinskih sklopov:
SODOBNI PRISTOPI IN IZZIVI
- Smeri poučevanja v 21. stoletju
- Kako učinkovito poučevati in vrednotiti znanje na daljavo?
- Kako motivirati učence in dijake za učenje na daljavo?
- Veščine 21. stoletja (komunikacija, sodelovanje, kritično mišljenje, ustvarjalnost)
- Razvijanje podjetnosti
- Inovacije na področju vzgoje in izobraževanja
- Vodenje izobraževalne ustanove v 21. stoletju
- Preoblikovanje šol v inovativne učeče se organizacije
- Razvoj strategij za kakovostno univerzitetno izobraževanje
- Razvijanje podjetniških kompetenc
- Problematika socialne izoliranosti pri pouku na daljavo ter psihološke posledice na odraščajočo se mladino
- Socialne neenakopravnosti pri dostopu do IKT, veščin, različne družinske razmere
- Izboljšave v izobraževanju za lažje vključevanje v delovni proces in ustvarjanje delovnih mest
- Miselne navade in kompetence, ki naj jih razvijajo učenci oz. dijaki
- Učni stili "generacije Z in alfa"
- Sodobni pristopi
- Razmišljanje in delovanje izven okvirjev
- Obrnjeno učenje
- Formativno spremljanje
- Samospoznavanje in samoregulacija
- Samozavedanje in samoučinkovitost
- Ustvarjalne metode poučevanja
- Spodbujanje kreativnega mišljenja in inovativnosti pri učencih
- Kritično razmišljanje in reševanje avtentičnih problemov
- Alternativni načini poučevanja in vrednotenja znanja
- Timsko poučevanje in medpredmetno povezovanje
- Mednarodno sodelovanje šol pri zasnovi skupnih projektov in učnega procesa
- Projektno delo – izziv?
- Izzivi
- Izziv poučevanja na daljavo za učitelje, drugačno, pisarniško delo, stres
- Vključevanje ITS (Interdisciplinarni tematski sklop) v izobraževanje
- Sodobni načini motiviranja učencev in učiteljev
- Moč in veselje zabavnega učenja skozi komunikacijo
- Dvigovanje naravoslovne pismenosti
- Nega bralne kulture
- Pomen večjezičnosti in položaj tujih jezikov v EU in Sloveniji
- Odkrivajmo svet skozi interakcijo čutov (vrtec)
- Delo z učenci / dijaki s posebnimi potrebami
- Ustvarjalne igre kot način učenja
- Učitelj in pravljica z roko v roki
- Učenje in poučevanje skozi umetnost - kreativna drama in ples
- Z ritmom do otrokovega razvoja in socialne interaktivne dejavnosti
- Raziskave v vzgoji in izobraževanju
- Mladi raziskovalci in izobraževanje
- Razvijanje raziskovalno-eksperimentalnega dela
- Sodelovalno akcijsko raziskovanje
- Izvenšolsko okolje
- Interesne dejavnosti oz. obvezne izbirne vsebine na drugačen način
- Izmenjava učencev, dijakov, študentov, učiteljev in drugih strokovnih delavcev
- Vključevanje dijaških domov v izobraževalni proces
- Knjižnica kot učno okolje
- Pomen učnega okolja pri bodočem delodajalcu
- Nadarjeni učenci
- Spodbujanje nadarjenosti pri učencih/dijakih – nove perspektive za učitelja
- Oblike dela z nadarjenimi učenci/dijaki v šoli
- Motivacija – ključ do uspeha
- Razvoj radovednosti in nadarjenosti mladih skozi sodelovanje z izvenšolskimi institucijami
- Vedenjsko opazni učenci / dijaki - izziv za vsakega učitelja
- Sodobne metode in oblike dela z vedenjsko izstopajočimi učenci / dijaki
- Pasti permisivne vzgoje - kje so meje?
- Razmerje med navodili in svobodo učenca / dijaka
- Postavljanje meja in vzgoja samo-discipline in odgovornosti
- Učiteljeva avtoriteta v sodobni šoli
- Vedenjske motnje, integracija, inkluzija, nenasilje
- Razvajenost - rak sodobne družbe
- Vrednotenje znanja
- Matura – pokazatelj znanja?
- Ustno vrednotenje znanja – da ali ne?
- Avtentične oblike vrednotenja znanja
- Vrednotenje raziskovalnih nalog, laboratorijskega dela, projektnega dela, plakatov oz. PPT predstavitev, govornih nastopov in sodelovalnega učenja
- Mapa učenčevih izdelkov, dosežkov - portfolio
- Učiteljevo vrednotenje senzornih potreb učenca
- Samovrednotenje znanja
- Vrstniško vrednotenje znanja
KOGNITIVNA NEVROZNANOST
- Učenje in spomin
- Vedenjska in kognitivna nevroznanost
- Skozi ustvarjalnost do učinkovitega učenja
- Vpliv nevrodegenerativnih motenj možganov na učenje
- Sodobne tehnike spreminjanja ustaljenih vzorcev
- Sodobne strategije urjenja spomina
- Vloga spanja na kognitivne sposobnosti
- Novi okvirji racionalnosti
- Učenje z analogijami
- Pojmovne mape
- Z vizualizacijo do boljših predstav na ravni delcev
- Nevroni in nevronske mreže
- Umetni možgani in nevronske mreže
- Nevroni in akcijski potencial
- Nevromedicina
- Nevroetika
- Razvoj živčnega sistema
- Vloga zrcalnih nevronov
- Možgani in zavest
- Raziskovanje zavesti
- Opojna sredstva in možgani
- Umetna inteligenca
- Ali lahko računalnik nadomesti človeški um
- Kognitivne strategije
- Integrativno kognitivno modeliranje
- Skupno delovanje, socialna interakcija in skupinska dinamika
- Kvantna verjetnostna teorija v kognitivnem modeliranju
- Teorija dinamičnega polja
- Med kognicijo in čuječnostjo
- Sodobne interpretacije čuječnosti
- Uporaba različnih pristopov čuječnosti v vzgoji in izobraževanju
- Vpliv čuječnosti na izražanje ustvarjalnosti in inovativnosti
- Čuječnost, kognicija in zavest
- Kako čuječnost spreminja naše možgane in kako vpliva na spomin in pozornost, socialno-emocionalno učenje, rezilientnost in psihično blagostanje?
VZGOJA IN IZOBRAŽEVANJE ZA TRAJNOSTNI RAZVOJ
- Vrednote in okolje
- Temelji sodobne ekologije
- Življenjski slog, potrošniška družba in trajnostni razvoj
- Problematika na področju virov energije
- Vpliv okolja na zdravje otrok
- Etično in trajnostno mišljenje
- Izkustveno učenje
- Zelena ekonomija, politika in šola
- Eko inovacije
- Trajnostni pristop k okoljskim problemom
- Zeleno znanje in zelene veščine za zelena delovna mesta
- Zelena informatika in IKT za trajnostni razvoj
- Družbene iniciative na vladni in nevladni ravni
- Šola kot okolje za uveljavljanje trajnostnega razvoja
- Program eko vrtca pri oblikovanju odnosa do narave
- Učenje za globalne izzive
KOMUNIKACIJA IN RAZVOJ OSEBNOSTI
- Komunikacija in nenasilje
- Komunikacijske veščine v delovnem okolju – prednost za odličnost
- Razvoj mehkih veščin (čustvena inteligenca, komunikacija, sodelovanje v timu)
- Medkulturnost in upravljanje s konflikti
- Preprečite nasilje v šoli - Šolska in vrstniška mediacija
- Moč nebesedne komunikacije v razredu
- Obšolske dejavnosti – dejavnik zmanjševanja destruktivnih navad
- Osebnostni razvoj učitelja / vzgojitelja
- Priložnosti za profesionalni razvoj učiteljev / vzgojiteljev
- Vseživljenjsko usposabljanje in profesionalni razvoj učitelja / vzgojitelja
- Ustvarjalni posameznik – ključ do inovativnejše prihodnosti
- Mreženje za spodbujanje socialnega in kulturnega kapitala
- Vpliv retorike in komunikacijskih veščin na uspešnost učitelja / vzgojitelja
- Strategije obvladovanja stresa pri učiteljih / vzgojiteljih
- Razvijanje socialnih in čustvenih kompetenc učitelja / vzgojitelja
- Mobing, buling (trpinčenje) in podobna izsiljevanja
- Razvoj učenčeve osebnosti
- Poti do kakovostnega odnosa med učencem in učiteljem / vzgojiteljem
- Kako učenca / dijaka naučiti upravljati s svojimi čustvi?
- EFT tehnika v šoli
- Učenje tehnik sproščanja in obvladovanje stresa pri prekomerni razdraženosti učencev in dijakov
- Vpliv medijev na razvoj otroka/učenca
- Ali šola omogoča osebnostno rast učenca / dijaka?
- Sistematično učenje socialnih veščin
- Šola lepega vedenja
- Kako lahko preseči učno neuspešnost in socialno izključenost
- Oblikovanje samopodobe učenca
- Spolna vzgoja v vrtcih, osnovnih in srednjih šolah - Odkrivanje spolno zlorabljenih otrok
- Prostovoljno delo s primeri medgeneracijskega sodelovanja
- Vloga razrednika pri oblikovanju odgovornega in uspešnega učenca
- Vrtec kot prostor oblikovanja vrednot in empatije
- Kako zagotoviti, razvijati partnerski odnos s starši v vrtcu
PRILAGAJANJE IZOBRAŽEVANJA NOVIM TEHNOLOGIJAM
- Sodobni modeli
- Uporaba sodobnih naprav in aplikacij pri učinkovitem poučevanju in učenju na daljavo
- Informacijsko in medijsko opismenjevanje v šoli in vrtcu
- Raba socialnih omrežij v namene izobraževanja in namene profesionalnega razvoja učiteljev
- Spodbujanje kreativnosti s pomočjo uporabe sodobne IKT
- IKT kot orodje za inovacije pri izboljševanju učne uspešnosti
- Raba pametnih telefonov pri pouku
- Izdelava in uporaba kratkih videoposnetkov pri učenju
- Uporaba tabličnih računalnikov v izobraževanju
- E-učenje in i-učenje
- Didaktične igre
- Razlogi in načini sodelovanja med generacijami pri e-učenju
- Razvijanje IKT kompetenc
- Priložnosti in izzivi za učitelje v informacijski dobi
- TPCK (Pedagoško tehnološko vsebinsko znanje)
- Igrifikacija
- Virtualno okolje
- IKT storitve za šole in nove tehnologije
- Uporaba informacijske in poslovne učinkovitosti v javnem zavodu
- E-upravljanje v šoli
- E/i-gradiva
- Razvoj in uporaba
- Preverjanje kakovosti
- Didaktični vidiki uporabe simulacij in animacij
- Izdelava interaktivnih e-gradiv
- Medpredmetno povezovanje učne snovi po vertikali s pomočjo uporabe interaktivnih gradiv
- Varnost na internetu
- Internet - Vir informacij in učenje ali nevarnost za naše otroke?
- Varna raba interneta in zasebnost
- Pomen regulacije sovražnega govora na internetu
- Varstvo osebnih podatkov na internetu
- Raziskovalno-razvojna področja